maandag 8 januari 2018

Persbericht Shortlist Valentijnprijs 2018

PERSBERICHT 8 januari 2018

Vandaag is de shortlist bekendgemaakt van de vijf titels die dit jaar meedingen naar de Valentijnprijs 2018 voor het beste Nederlandstalige romantische boek.

De genomineerde boeken zijn:

Adempauze van Martin Scherstra (Dokkum) - Uitgeverij Zomer en Keuning
Crash van Ellen Lina (Huissen) - Uitgeverij Ellessy
Een zomer in Frankrijk van Eva de Wit (Utrecht) - Uitgeverij Zomer en Keuning
Het huis aan de overkant van José Vriens (Roosendaal) - Uitgeverij Zomer en Keuning
Na die nacht van Kirstin Rozema (Almelo) - Uitgeverij Ellessy

Deze lijst werd gekozen door een vakjury en kwam tot stand onder de deskundige leiding van juryvoorzitter Marjan van den Berg - winnares van de eerste Valentijnprijs en bekend van de Sanne-verhalen in Margriet.

De prijs is door het Valentijngenootschap in het leven geroepen en wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Simone Foekens won vorig jaar de Valentijnprijs 2017 met haar boek "Schelpenwit".

Het publiek kan vanaf 8 januari stemmen op hun favoriet via deze link.
De winnaar van de Valentijnprijs 2018 zal in de Week van het Romantische Boek bekend worden gemaakt en in Utrecht op 10 februari worden gehuldigd tijdens het Valentijnfestival.

Schrijfwedstrijd
Voor de tweede keer is er een schrijfwedstrijd georganiseerd door het Valentijngenootschap. Hieraan hebben 49 deelnemers meegedaan. De verhalen zijn  gelezen door een jury die bestaat uit ervaren auteurs en recensenten onder leiding van juryvoorzitter Suzanne Peters. De winnaar hiervan zal eveneens bekend worden gemaakt tijdens het Valentijnfestival in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten