Valentijngenootschap

Valentijnprijs 2019

De genomineerden voor de Valentijnprijs 2019 zijn bekend.
Stem op je favoriete boek voor de Publieksprijs.

woensdag 9 januari 2019

Persbericht shortlist Valentijnprijs 2019

PERSBERICHT 9 januari 2019

Vandaag is de shortlist bekendgemaakt van de vijf titels die dit jaar meedingen naar de Valentijnprijs 2019 voor het beste Nederlandstalige romantische boek.

De genomineerde boeken zijn:

Een plus een is drie - José Vriens - Uitgeverij Z&K
Jacht op een schat - Dani van Doorn - Uitgeverij Eigenzinnig
Lekker fout! - Marijke van den Elsen - Uitgeverij Ellessy
Nooit meer bang  - Gaby Rasters - Uitgeverij Z&K
Rozenlaan 10 - Angelique van Dongen - Uitgeverij Ellessy

Deze lijst werd gekozen door een vakjury en kwam tot stand onder de deskundige leiding van juryvoorzitter John Brosens – succesvol schrijver van thrillers, historische romans en jeugdboeken.

De prijs is door het Valentijngenootschap in het leven geroepen en wordt dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Martin Scherstra won vorig jaar de Valentijnprijs 2018 met zijn boek "Adempauze". Kirstin Rozema's roman "Na die nacht" kreeg de Publieksprijs.

Het publiek kan vanaf 9 januari stemmen op hun favoriet op de website van Hebban via deze link.
De winnaar van de Valentijnprijs 2019 zal in het Antropia in Driebergen op 9 februari bekend worden gemaakt tijdens het Valentijnfestival. Esther Duller is de gastvrouw tijdens de prijsuitreiking.

Schrijfwedstrijd
Ook dit jaar werd er een schrijfwedstrijd georganiseerd door het Valentijngenootschap. Er werden 52 verhalen ingestuurd. Deze zijn gelezen door een jury die bestaat uit ervaren auteurs en recensenten onder leiding van juryvoorzitter Sandra Berg. De winnaar hiervan zal eveneens bekend worden gemaakt tijdens het Valentijnfestival in Driebergen.

HR afbeeldingen die gebruikt mogen worden voor persdoeleinden vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten